Eettisesti kestävä toiminta edistää tuottavuutta ja nopeuttaa talouskasvua

Johdanto Tässä artikkelissa osoitan, miten yritykset kasvavat eettisesti kestävällä tiellä aikaisempaa nopeammin, varmemmin ja lähes riskittömästi. Menetelmän kehitti professori Wolfgang Mewes tuhansien keskisuurten yritysten ja yksittäisten ihmisten neuvontatyön pohjalta.  Vuonna 1975 hän kokosi 25 vuoden kokemukset etäopetuskurssiksi nimeltä EKS (Engpass Konzentrierte Strategie), joka teki hänet Saksassa tunnetuksi. Hänen menetelmänsä vaikutus Saksan talouteen, erityisesti keskisuuriin yrityksiin (perheyrityksiin), oli valtava, ja se kasvaa edelleen.  Internetistä löytyy Mewesistä ja hänen menetelmästään kertovia sivuja lähes …

Eettisesti kestävä toiminta edistää tuottavuutta ja nopeuttaa talouskasvua Lue lisää »

Kokemukseni kohderyhmäkehittäjänä

Mikä ongelmanratkaisu välttää kilpailua? Vääriin asioihin keskitytään silloin, kun kaikki ajatukset kohdistuvatvain oman yrityksen kehittämiseen. Tilanne aiheuttaa yrityksen talouskasvulle esteen.  Seurauksena: Ollaan liian tuotekeskeisiä, tällä tasolla kasvuraja on jo saavutettu. Syntyy ylitarjontaa, kysynnän puutetta, epäeettistä toimintaa jne. Kun tarjotaan, mitä monet muutkin tarjoavat, niin kilpailu lisääntyy. Erikoistutaan vääriin asioihin. Kehityksen suunta on epäselvä. Voimien hajottaminen …

Kokemukseni kohderyhmäkehittäjänä Lue lisää »

Läpimurto keskittymällä (osa 3)

Tarjoa pakottavaa hyötyä ja löydät luonnollista kysyntää. Tuotteiden ja asiakaspalvelun kehittäminen tai alennusten tarjoaminen aikaansaavat parhaassakin tapauksessa vain lyhytaikaista pakottavaa hyötyä. Markkinat ovat kyllästyneet ja kilpailijat huolehtivat siitä ettei tilanne muutu. Pysyvää pakottavaa hyötyä ei voi kehittää tuotetasolla. Tuotteet ovat vain välineitä, eivät se ratkaisu, jota kohderyhmä kipeästi tarvitsee. Vastaus : Tarjoa pakottavaa hyötyä ja …

Läpimurto keskittymällä (osa 3) Lue lisää »

Markkinavaltaa keskittymällä (osa 2)

Yrityksen korkein tavoite: Oman tulolähteen haltuun ottaminen Yritykset keskittyvät kaikkeen mahdolliseen – tuotteisiin ja muihin asioihin – kehittyäkseen eteenpäin. Ne unohtavat, että tuote on vain tuote. Ja sitä on yllin kyllin, se on lyhytikäistä, se ei estä kilpailua eikä lisää hyvinvointia.  Eikö olisi loogisempaa löytää oma ihannekohderyhmä (tulolähde)  ja erikoistua siihen ja sen kehittämiseen? Ja vasta …

Markkinavaltaa keskittymällä (osa 2) Lue lisää »

Läpimurto keskittymisen avulla (osa 1)

Varo hajottamasta voimiasi. Keskittymisen merkitystä ei osata arvostaa, koska ei tiedetä, miten ja mihin keskittyä. Jokainen yritys voi kuitenkin lyhyessä ajassa ja liki riskittömästi saavuttaa läpimurron. Ei leveästi, vaan alkuun syvälle tarkasti määritellyn kohderyhmän tarvekenttään. Keskittymisen kolme tasoa avaavat sinulle tien loputtomiin tarvekenttiin. Mielenkiintoinen menetelmä saavuttaa luonnollinen kysyntä. Vastaus: Keskittyminen tuottaa läpimurron (osa 1) Varo hajottamasta voimiasi. Luonnosta …

Läpimurto keskittymisen avulla (osa 1) Lue lisää »