Onko työ elämäsi suola?
Verkkokurssimme avulla opit löytämään työstäsi mielenkiintoisen, luovan ja inspiroivan puolen, jolla luot menestyviä asiakkaita ja kaksinkertaistat tulosi.
Verkkokurssin hyödyt tilitoimistoille
Kohderyhmäkehittäminen on taito, jota tilitoimistot voivat käyttää sekä oman liiketoimintansa ja palvelunsa
kehittämiseen sekä asiakasyritystensä vahvistamiseen ja konsultoimiseen.
Kohderyhmäkehittäjä verkkokurssi sopii myös oppilaitoksille!
Pienet tilitoimistot ovat pulassa
Talouhallintoalalla pöhistään digitalisaatiosta, automatisoinnista ja robotiikasta, mutta pöydälläsi on kuitenkin muovikassillinen paperikuitteja ja todisteita, jotka odottavat läpikäyntiä.
Kuluvasta työajasta on laskutettava, mutta samalla huomaat, että paikallinen suuri yritys tarjoaa saman palvelun puoleen hintaan ja vohkii näin suuren osan asiakkaista.
Lisäksi aikaa olisi löydettävä uuden opiskeluun ja toiminnan suunnitteluun niin, että osaaminen ja palvelu vastaisivat tulevia lakisäädöksiä ja -muutoksia.
Kuulostaako tutulta?
Helpotetaan tilannetta
Työn tuottavuutta, mielekkyyttä ja monipuolisuutta voidaan kehittää.
Tiivistetysti:
Tilitoimiston palvelua on helppo kehittää
Konsultointipalvelua kehitetään suunnitelmallisesti pienin askelin. Vanhoista ja hyväksi todetuista tavoista ei tarvitse luopua, vaan niitä kehitetään ja kohdennetaan omia vahvuuksia vastaavaksi.
Hyödynnetään pienten toimistojen vahvuuksia
Suurten yritysten on helpompi ja nopeampi vastata taloushallinta-alan muuttuviin vaatimuksiin. Hankalalta näyttävästä tilanteesta huolimatta pienillä toimistoilla on kuitenkin etunsa suuriin yrityksiin verrattuna:
- Tunnette asiakkaanne
Joskus kirjanpitäjä tietää yrityksen tilanteen lisäksi yrittäjän henkilökohtaiset asiat ja tilanteet. Yhteys asiakkaaseen on talousasioiden lisäksi emotionaalinen perustuu luottamukseen. - Henkilökohtaisempi palvelu
Kirjanpitäjä pystyy antamaan yritys- ja yrityskohtaisia neuvoja ja konsultaatiota. - Asiakassuhteet ovat pitkäaikaisia
- Tyytyväinen asiakas pitää kirjanpitäjää tärkeänä osana liiketoimintaansa, eikä juokse vain hintojen perässä.
Kirjanpitäjillä on paljon tietoa ja ideoita
Tilitoimisto on yrittäjän tärkeimpiä yhteistyökumppaneita, ja heidän menestyksensä heijastuu suoraan myös tilitoimistolle. Kirjanpitäjät ovat jo valmiiksi tietoisia yrittäjien liiketoiminnasta ja sen kannattavuudesta. Heille saattaa tulla jatkuvasti ideoita sen kehittämisestä, mutta toimintamallit ja työkalut sen toteuttamiseksi puuttuvat.
Verkkokurssi tarjoaa kirjanpitäjille:
Työkalut, työtavat ja konkreettisia esimerkkejä, joilla yrittäjä voi palvella asiakkaitaan entistä paremmin.
Sama palvelu sopii kaikille aloille
95 % yrityksistä on sama ongelma: heidän palvelunsa lisää kilpailua ja hintatasoa, ja kuormittaa näin omaa sekä muiden liiketoimintaa. Kilpailu samoilla palveluilla ja samoista asiakkaista on harvoin tuottavaa.
Epäonnistumisia tulee harvoin yrityksen kyvyn ja osaamisen puutteesta, vaan siitä ettei niitä osata hyödyntää tehokkaasti.
Kohderyhmäkehittäjä menetelmä vastaa sellaisiin markkinoiden tarpeisiin, jotka jäävät yleensä aina tuote- ja tuloshakuisen ajattelun varjoon. Jos kohderyhmään ja heidän tarverakenteeseensa tutustutaan perusteellisesti, niin markkinatilaisuudet löytyvät kuin itsestään.
Haluatko käyttää menetelmää heti?
Kohderyhmäkehityksen perusperiaate on hyvin yksinkertainen:
Yrittäjä asettaa liiketoimintansa painopisteeksi YHDEN, tuottavimman ja tärkeimmän kohderyhmän kehittämisen.
Näin pääset alkuun yrittäjien konsultoinnissa
Menetelmä käsittelee 7 tärkeintä osa-aluetta, joilla liiketoimintaa voidaan lähteä kehittämään.
Jotta pääsisit nopeasti alkuun Kohderyhmäkehittämisessä, niin keräsimme nämä osa-alueet Tavoitetauluun, jonka voit ladata ohesta. Ilmainen tavoitetaulu toimii hyvänä harjoituksena, mutta sitä voi käyttää myös asiakaskonsultoinnissa.
Tilitoimisto voi tarjota konsulttipalvelua, jossa tavoitetaulu täytetään ensin yhdessä yrityksen edustajan kanssa. Yritys voi sen jälkeen itse kehittää ajatusta eteenpäin.
Kun taulukko täytetään huolellisesti, saadaan punainen lanka ohjaamaan kehitystä.
Kerää kokemusta
Koko kurssimateriaali on luotu noin 50 erilaisen tapauksen pohjalta, jotka on kuitenkin ratkaistu samalla metodilla. Käytyäsi kurssin, saat itsevarmuutta ja rohkeutta konsultoida myös asiakkaitasi.

Tehdään yhteistyötä!
Tarkoituksemme on kehittää Kohderyhmäkehittäjien verkostoa ja toimia toinen toistamme tukien. Olisimme mielellämme yhteistyössä sinun ja asiakasyritystesi kanssa. Myös oppilaitokset ovat tervetulleita käyttämään Kohderyhmämenetelmää.
Kohderyhmäkehittäjä on suomalainen tuote ja tavoitteena on saada Suomeen konsulttien yhteistyöverkosto. Kohderyhmäkehitys perustuu saksalaiseen menetelmään, jolla on ollut suuri vaikutus teollisuuden kehityksessä. Menetelmän konsultteja on Saksassa iso, noin 1000 työntekijän verkosto.
Yhteistyöterveisin,
Kohderyhmäkehittäjä -menetelmän suunnittelija
Bruno lange

Kaikki kurssit

Moduuli 1: Kohderyhmäkehittäjästä kohderyhmän paras ongelmanratkaisija
Moduuli 1 antaa sinulle uuden toimintamallin kasvuun ja kannattavuuteen. Ota siitä kaikki irti!

Moduuli 2: Työntekijästä yrityksen kehittäjäksi
Moduuli 2 osoittaa, kuinka pelkästään asiakaspalvelun parantaminen ei vie sinua eteenpäin. Mikä sitten auttaa? Lue lisää!

Moduuli 3: Yhtenäisen synergisen iskuvoiman kehittäminen markkinoilla
Moduuli 3 auttaa sinua tunnistamaan työympäristösi ainutlaatuiset mahdollisuudet. Aloita heti!

Moduuli 4: Ensimmäinen kehittämisaskel
Moduuli 4 näyttää, kuinka saat vaikutuspotentiaalia ilman ristiriitaa ympäristösi kanssa.

Moduuli 5: Toinen kehittämisaskel
Moduuli 5 antaa sinulle työkalut määrittää erityisvahvuutesi pohjalta lupaavimman toimintakentän.

Moduuli 6: Kolmas kehittämisaskel
Moduuli 6 porautuu yhä syvemmälle yrityksesi ihannekohderyhmään. Muista, että kyseessä on yrityksesi tärkein pääoman lähde.

Moduuli 7: Neljäs kehittämisaskel
Moduuli 7 käsittelee polttavimman ongelman ratkaisua. Kun löydät sen, löydät oman tiesi luoda kysyttyjä huippusuorituksia.

Moduuli 8: Viides kehittämisaskel
Moduuli 8 näyttää sinulle, kuinka avaat yhteistyön avulla yrityksellesi markkinoita ja mahdollisuuksia.

Moduuli 9: Kuudes kehittämisaskel
Moduuli 9 auttaa sinua synnyttämään hienoja, uusia ideoita ja jalostamaan niitä hyödyksesi.

Moduuli 10: Yrittäjällä pitää olla missio
Moduuli 10 tarkastelee yrittäjän ja työntekijän psykologisia puolia. Uusilla työkaluilla vauhditamme kehitystä sisäisen voiman avulla.
Tutustu kohderyhmäkehittäjiin
Tutustu Kohderyhmäkehittäjään ja moninkertaista mahdollisuutesi todelliseen läpimurtoon markkinoilla.