Kokemukseni kohderyhmäkehittäjänä

Mikä ongelmanratkaisu välttää kilpailua?

Vääriin asioihin keskitytään silloin, kun kaikki ajatukset kohdistuvatvain oman yrityksen kehittämiseen. Tilanne aiheuttaa yrityksen talouskasvulle esteen. 

Seurauksena:

  • Ollaan liian tuotekeskeisiä, tällä tasolla kasvuraja on jo saavutettu.
  • Syntyy ylitarjontaa, kysynnän puutetta, epäeettistä toimintaa jne.
  • Kun tarjotaan, mitä monet muutkin tarjoavat, niin kilpailu lisääntyy.
  • Erikoistutaan vääriin asioihin.
  • Kehityksen suunta on epäselvä.
  • Voimien hajottaminen ei tuota markkinavaikutusta.
  • Kohderyhmän pakottava hyöty puuttuu.
  • Merkityksellisiä ongelmia ei tunnisteta.

Nämä ongelmat voidaan ratkaista muuttamalla näkymän suuntaa.

Suuri markkinavaikutus voidaan saavuttaa vain kiistattomilla hyödyillä sekä kauaskantoisilla vaikutuksilla.

Huolehdi vähemmän yrityksesi kehityksestä. Muuten et pääse irti rutiineistasi ja toistat virheitäsi. Tarvitset uuden kokemuskehyksen, joka tarjoaa sinulle aiemmin huomiotta jättämäsi mahdollisuudet.

Tämä kehys on ihanteellinen kohderyhmäsi. Se on tulolähteesi, jota sinun kannattaa kehittää.

Aseta tavoite nostamalla asia etusijalle. Näin otat tulolähteesi haltuun. Tämä ei tarkoita asiakaspalvelusi parantamista, vaan kohderyhmän kehitysongelman ratkaisemista.

Mene syvälle ryhmän tarpeiden rakenteeseen, aivan kuten teet oman yrityksesi kanssa. Näin näet tyytymättömien tarpeiden verkon. Valitse siitä polttava ongelma ja liitä ratkaisu tuotteeseen. 

Tällä tavoin et myy tuotetta, mutta haet ongelmanratkaisua. Tuote on osa ratkaisua. Painopiste ei kuitenkaan löydy enää itse tuotteesta, vaan sen hyödyistä ja ympäriltä.

Tämä menetelmä avaa yritykselle uusia ulottuvuuksia. Ongelmanratkaisua voidaan siten jatkuvasti laajentaa. Tuote muuttuu, mutta ongelmakenttä pysyy ja kaipaa aina lisäkehitystä. Tämä merkitsee kauaskantoisia kehittämismahdollisuuksia yrityksille ja johtaa erikoistumiseen.

Tilaa Kohderyhmäkehittäjä-kurssi. Investointi kannattaa taatusti! Yli 50 käytännöllistä esimerkkiä todistavat menetelmän tehokkuuden. Saat kurssin myötä motivaatiota ja iloa yritykseesi sekä mielekästä työtä tekijöillesi.