Läpimurto keskittymisen avulla (osa 1)

Varo hajottamasta voimiasi. Keskittymisen merkitystä ei osata arvostaa, koska ei tiedetä, miten ja mihin keskittyä.  Jokainen yritys voi kuitenkin lyhyessä ajassa ja liki riskittömästi saavuttaa läpimurron. Ei leveästi, vaan alkuun syvälle tarkasti määritellyn kohderyhmän tarvekenttään. Keskittymisen kolme tasoa avaavat sinulle tien loputtomiin tarvekenttiin. Mielenkiintoinen menetelmä saavuttaa luonnollinen kysyntä.

Vastaus: Keskittyminen tuottaa läpimurron (osa 1)

Varo hajottamasta voimiasi. Luonnosta ei löydy ainuttakaan energiaa, joka pyrkisi läpimurtoon hajaantumalla. Tämä fysiikan laki pätee kaikkialla. Eivät yritykset kompastu osaamisen puutteeseen. Mutta kun yritys jakaa voimansa moneen kohderyhmään, tuotteeseen ja palveluun, se hukkaan suunnan ja profiilin. Ongelmat kasvavat ja tuottavuus heikkenee. Miten löydetään nopein tie kohti kirkasta profiilia ja taloudellista kasvua? YHDESSÄ markkinaraossa!  Sitä ei tarvitse etsiskellä.  Jokaisella kohderyhmällä on kokonainen verkosto ratkaisemattomia ongelmia = tarpeita. Kun toimit lähemmin YHDEN kohderyhmän kanssa ja tunkeudut syvälle sen tarverakenteisiin, kohtaat tarpeita ja mahdollisuuksia. Läpimurtoon tarvitset vain kolme askelta:

Rajaaminen tuo voimaa.

  1. Keskitä paras osaamisesi YHTEEN asiaan 
  2. Keskity YHTEEN, erityiseen kohderyhmään saavuttaaksesi nopean läpimurron.
  3. Keskity kohderyhmäsi YHTEEN polttavan tärkeään ongelmakenttään (kehityksen esteeseen) ja sovella osaamistasi optimaalisesti saavuttaaksesi suurimman mahdollisen vaikutuksen. 

Miten nämä kolme keskittymistasoa takaavat pysyvän ja häiriöttömän kehityksen? Koska siinä ei ole kyse tuotteiden myymisestä, vaan kohderyhmän kehittämisestä sen polttavimmasta ongelmasta käsin. Se on markkinarako. Tuotteet, palvelut ja menetelmät ovat vain osa ongelman ratkaisua. Kysytty ongelmanratkaisu sisältää tuotteen ja menestysstrategian (tuotteeseen liittyvä polttavin ongelma). Miksi se kantaa niin pitkälle? Tuote voi vaihtua, mutta ongelmakenttä sen takana on pysyvä.

Keskittyminen polttavimpaan ongelmaan on prosessi, joka etenee syvälle ongelmakenttään. Syntyy uusia tarpeita. Ratkaisu kehittyy jatkuvasti eteenpäin, jolloin kilpailijat tuskin pystyvät sitä kopioimaan.

Yritys kohderyhmäkehittäjänä toimii loputtoman kysynnän äärellä. Se, joka tasoittaa ihannekohderyhmälleen tietä kohti parempaa menestystä, sitoo ryhmän itseensä ja omistaa pysyvän tulolähteen. Keskittyminen merkitsee yhä parempien ratkaisujen kehittämistä yhdessä tarvekentässä.

”Kohderyhmänkehittäjä”- menetelmä ei ole tuoteorientoitunut, vaan markkinarakoon suuntautunut toimintatapa. Keskitytään olennaiseen kohderyhmän tarvekentässä ja luodaan ainutlaatuinen markkina-asema. Tulet oivaltamaan, että keskittäminen olennaiseen voittaa kilpailun.

Tilaa kurssi jo tänään tai jos olet vielä epävarma, voit tutustua kurssisisältöön tästä.